Dirigent Joke Dorgelo

Wij zijn erg blij dat Joke heeft toegezegd te willen invallen tot 1 januari 2024 of tot wij eerder een nieuwe dirigent hebben. Zij is al sinds jaar en dag onze “vaste reserve” en we zijn blij dat we ook nu van haar diensten gebruik mogen maken.

Voormalig Dirigent Frits Vugteveen

Frits Vugteveen was al op jonge leeftijd met muziek bezig. Als negenjarige ging hij zingen in een jongenskoor en een paar jaar later was hij eveneens actief als trombonist in een harmonieorkest. Het zingen bleef trekken: hij werd lid van het Christelijk Mannenkoor Valerius in Emmen, waar zijn zangkwaliteiten tot hun recht kwamen. Om zijn stem verder te ontwikkelen volgde hij zanglessen bij Klaziene van der Vinne aan de muziekschool te Emmen. Al snel werd hij vaste solist van het mannenkoor. Ook werd hij regelmatig gevraagd als solist bij andere koren en ensembles. Daarnaast werd hij dirigent van een kinderkoor in Emmen. Hij vervolgde intussen zijn zangstudie te Rotterdam bij Jo Bollekamp, hoofdvakdocente zang aan het conservatorium. Later studeerde hij bij Takako Hara en Thom Bollen te Amsterdam. Frits Vugteveen werkt als bariton-solist veelvuldig mee aan koorconcerten en is te beluisteren op diverse cd-opnamen. Naast het zingen is koordirectie zijn passie. Hij volgde de Meerjarige Dirigenten Opleiding in Heerenveen bij Gerben van der Veen. Hij rondde de opleiding met succes af en is sindsdien met veel enthousiasme actief als dirigent. Hij dirigeert sinds 2006 het Ichthuskoor te Emmen. In mei 2009 werd hij dirigent van het Christelijk Mannenkoor Veendam. Het koor is sinds het voorjaar van 2017 samengegaan met het Christelijk Mannenkoor uit Zuidlaren. Tot 30 augustus 2023 was hij bevlogen dirigent van het Christelijk Zuidlaarder Mannenkoor.

Organist en pianist: Dirk Swama

Dirk Swama ontving reeds op tienjarige leeftijd zijn eerste orgellessen en was vanaf zijn 14e jaar organist in diverse kerken. Hij is begeleider geweest van diverse koren en ensembles. Hij is al jaren als organist verbonden aan de SOW-gemeente te Wildervank en bespeelt daar het Walcker-orgel van de Grote Kerk. Daarnaast is hij de vaste begeleider van het mannenkoor. Dirk had als hobby het bouwen van een huiskamerpijporgel. Een klus waar hij enige jaren mee bezig is geweest. Hij heeft tegelijk met Frits zijn afscheid kenbaar gemaakt op 30 augustus 2023.
Dick Swama Frits Vugteveen

Dirigent Joke Dorgelo